neden böyle bir şey yaptım bilmiyorum. ama belki benimle ilgili bazı şeyleri, yazacağım bir kaç kelimeyi merak edenler olur..

Perşembe, Temmuz 26, 2007

Konuşmak - Yazmak

Evet, konuşmak ile yazmak arasındaki farklar önemli. [Yazarak dahi olsa] konuşurken konuyu belli bir çizgi üzere derli toplu tutabilmek güç. [Karşılıklı] çağrışımlar yoluyla daldan dala atlayıp, her bir dalda derinleşemeden günün sonuna varmak mümkün. Halbuki kendi halinde yazarken aynı konuyu çevirip çevirip [olabildiğince] her açıdan irdelemek şansı vardır.

Bu noktada daha önce de konuştuğumuz gibi kalabalık bir ortamda bulunulması durumunda diğerlerinin yüzeyde tutucu etkisinden kurtulmak zor olabilir. Bak, yüzey gerilimi meselesine geldik yine. Yüzey gerilimi sayesinde [özgürce] derine inemeyiz ama binalarımız da bu sayede toprağın üstünde durur.

Bir de kalabalığın toplu olarak bir mevzuya derinlemesine nüfuz edememesi vardır ki konuyla ilgili olmakla beraber şimdilik girmeyelim.

2 yorum:

alef dedi ki...

kalabalık, geniş yüzeyleri;geniş yüzeyler bu sayede yüzmeleri çağrıştırdı. sanırım bunun için yüksek ökçeler daha kolay giriyor toprağa? alakasız oldu sanki biraz ama, hak verdim sana bir kez daha..

morfasulye dedi ki...

selam.
ben en içsel benimi yazan kız.
ilk kez baktım bloga yazmadıımdan beri.
yazıyım mı ki?
buvv..

geyik bir blog sahibesiyim şu an:)

Bil-sen-de

Pardus... Özgürlük Için...

Firefox 2

Bazen Okurum

Dinle-sen-de