neden böyle bir şey yaptım bilmiyorum. ama belki benimle ilgili bazı şeyleri, yazacağım bir kaç kelimeyi merak edenler olur..

Cuma, Ağustos 24, 2007

Molanın Ardından

O blog senin şu blog benim dolaşırken, faremin tekeri tıngır mıngır dönerken karşılaştığım bir vesikalık fotoğraf tüm dünyanın sessizleşmesine yol açtı ya da ben sağır oldum. O sessizlikte ilk aklıma gelen domates-biber-patlıcan oldu. Neyse ki artık işportacılar yok ve dünyam başıma filan yıkılmadı. Bir türlü bu tanıdık yüz kimdir bilemedim.

Uzun düşünceler ve sayfayı aşağı yukarı kaydırmaların sonucunda hatırladım. Çok yıllar evvel küçücük bir çocukken aynı serviste okula giderdik. Aynı sınıfta olduğumuzdan yan yana oturur, sohbet ederdik. Nasıl desem, sizin orda cool mu diyorlar; kolay heyecanlanmaz, soğuk kanlı davranır, serviste ön sırada oturan küçük kızlara birlikte pek yüz vermeyiz filan... Gerçi o kızların da pek umrunda değildi durum. Servis kaza yaptığında kızlar hemen ağlamaya başlamış, biz de birbirimize bakıp gülmüştük. Böylesi servis arkadaşlığıydı bizimki.

Son yazısının tarihine bakınca uzunca bir zaman önce blogu kapattığını, artık burada yaşamadığını öğrendim. Hatta yorum bile yaptım, artık yazmıyor musun diye. Duramadım yerimde, başka bir yerlerde devam ediyor mu acaba diye dolandım ortalıkta. Bir sonraki evini buldum ama ancak google önbellek sayesinde görülebiliyordu. Ve en sonunda şimdiki evi.

Okumaya başladım, kocaman bir adam olmuştu. Bu yazdıklarına dair onunla ilgili hiç bir fikrim yoktu. Başka biri gibiydi, hiç tanımadığım biri gibi. Garip hissettim.

Okuduklarımdan çıkardığım bir ipucunu değerlendirip ekşi sözlük yazarı olduğunu keşfettim. İzini orada sürmeye devam ettim. Hala İstanbul'da yaşadığını ve çalışıyor olduğu gibi pek çok bilgiye ulaştım. Meksika'da yaşayan birinin hayatının detaylarını öğrenmekten farksız olmaya başlamıştı. Imdb'de oy verdiği filmlerin listesine göz attım sonra, You've Got Mail 'e 5 puan, The Truman Show'a 7 puan vermiş. Yazdıklarını bakılırsa başta NBA olmak üzere pek çok spor dalını hala tutkuyla takip ediyor filan.

Neyse işte, bu şekilde hakkında bulabileceğim her bir bilgi kırıntısını tükettim. Tüm bunların neticesinde iletişim kursam mı bilemedim işte. Zamanın içinde bir yerlerde kesişmişiz, sonra başka insanlar olmuşuz. Kim olduğunu biliyorum, hayatının bir kısmına şahitlik ettim filan ama bu uzun molanın ardından onu tanımıyorum.

Yıllar sonra rastlamak, bambaşka yerlerde, alakasız hayatlar yaşıyor olmak, zaten hep olan şey ama bana ilginç geldi. Onunla görüşmek için herhangi bir şey yapmayacağım, ikinci bir kesişim noktasını bekleyeceğim. Sanırım en iyisi bu.

8 yorum:

dilda dedi ki...

yazını okuyunca yıllar önce hayatımda önemli olan insanlara bakıyorum da neler yapmışız neler yaşanmış şimdi herkes çok farklı mesela ortaokul arkadaşım evli 3 yaşında bi çocuğu var sanki sinirleniğimde basket topunu fırllattığım kız değil... sanki onunle hiç hoşlandığımız çocuklardan bahsetmedik... şimdi konuşuyoruz bazen oratk paidemiz pek kalmamış onun çocuk ve eşinden benimse sevgilim ve okulumdan konuşur olduk ortak yaşanan yada artık onda bildiğim hiç.bişey kalmamış gbi...

tosantosun dedi ki...

Pasif misin?

Adsız dedi ki...

cok sewdim bu yaziyi... ki; ben cok sewmem genelde yazilari...
benim de boyle arkadaslarim war... yazin bana, "herkesin warmis" dedirtti... ben ki hep ozel olmak isterim... kendimi ozel olduguma inandirmak isterim... tuhaf..sewdim yazini.cok sonra hissediyor we kabulleniyor insan ozel olAmadigini...

isimli dedi ki dedi ki...

isimsiz,yavrum özelsin , güzelim özelsin. pardon yawrum diyecektim.
sen ki hep özel olAbilmek isterdin. bak o şans kapına geldi. tüm isimsizleri 'özel' ilan edelim turuncu. hatta onlara dilbilgisinde yeni sayfa açalım
'özel isimsizler'

Adsız dedi ki...

yahu ne gerek var dilbilgisi bilmiyor diye birini böyle tiye almaya. ben de özelim anasını satayım. çok iyi dilbilgisi bildiğim halde; de bağlacının, mi soru ekinin, ki ekinin kullanım yerini, vb. şeyleri hiç es geçmediğim halde ben de özelim. ama ben şimdi oturup bunu yazınca sevgili turuncu'nun yazısıyla ilgili bir yorum yapmış oluyor muyum? dilbilgisi fukarası isimsiz arkadaş kendince yazmış işte. elinden geldiğince, dilinin döndüğünce. abartmayalım!

ps. caps tuşuyla aram iyi değil. tek kusurum odur. ben de "özel isimsiz" oluverdim.

Adsız dedi ki...

super dIl BilgİLi okurlara selam olsunnn.... "dum dum da dum dum cok yoruldum. dum dum da dum dum simdi duruldum..." okuduum yazarlarda dil BİLGisinDeN yokSunlar DEMekkiiiiiiiiiiiii... napcaksiniz simdi? :)

turuncu dedi ki...

- 1 -
onu bunu bilmem, yorumlar hakkında artık keskin görüşlerim var:

- w,x,q harflerini türkçe kelimelerin içine gömen yorumlara geçit yok.

- büyüklü-küçüklü yazana hiç geçit yok.

- hepsini küçük yazanlara ses etmiyoruz ama cümlenin ilk harfini büyük yazanları daha çok sevebiliriz.


- 2 -
ve özel olmak hakkında:
herkes özeldir zaten, bunu bildiği sürece. özel olamamaksa ancak özellikle özel olmamak için çabalamaktandır. özelliğin kıymetini bilmemektendir filan. belki diyorum ama.

Adsız dedi ki...

genel kurmaydan beklenen darbe geldi sonunda!!!

Bil-sen-de

Pardus... Özgürlük Için...

Firefox 2

Bazen Okurum

Dinle-sen-de