neden böyle bir şey yaptım bilmiyorum. ama belki benimle ilgili bazı şeyleri, yazacağım bir kaç kelimeyi merak edenler olur..

Çarşamba, Nisan 18, 2007

History / Masal

Gelene gidene bakarken dikkatimi çekti, google bey masalla ilgilenenleri bu tarafa gönderiyor bazen. Aynı aramayı ben de yapınca gelen sonuçlardan birinde şuna rastladım:


Yazılı tarihe “historia”, yazılı tarih öncesine ise “prehistoria” denir. Fakat sözcük anlamına bakıldığında historia sözü aynı zamanda hikaye veya masal da demektir. İngilizce tarih = history şeklinde yazılır. Bu sözcüğü Hı-story şeklinde ayırırsanız Hi sözünün okunuşu “hay” veya High = Yüksek olduğu ve “story” masal/hikaye olduğu göz önüne alınırsa hi-story = Yüksek masal anlamına gelmektedir.

Düşündüm, bana daha çok his-story gibi geldi.

Hiç yorum yok:

Bil-sen-de

Pardus... Özgürlük Için...

Firefox 2

Bazen Okurum

Dinle-sen-de